Poczta e-mail nierozłącznie kojarzy nam się ze spamem. Jest to szczególnie widoczne wtedy, gdy rzadko sprawdzamy nasz e-mail: interesujących nas treści jest niewiele, natomiast spamu zwykle dużo. I do tego reklamy.
Tak – celowo rozróżniłem e-maile „niechciane” na reklamy i spam. Te pierwsze nie są bowiem do razu tym drugim (a nawet ośmielę się zaryzykować stwierdzenie, że zazwyczaj nie są).
Reklamy w poczcie e-mail to niekoniecznie spam
Darmowa poczta e-mail na chyba każdym portalu ma to do siebie, że aby ją założyć, musimy zgodzić się na otrzymywanie reklam. I właśnie wyrażenie takiej zgody sprawia, że reklamy nie są spamem, ani z punktu widzenia etykiety ani z punktu widzenia Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
Czym jest więc spam – ten „właściwy”?
Spam w poczcie e-mail jest to wiadomość będąca częścią masowej wysyłki, rozsyłana bez wyraźnego pozwolenia odbiorców. Jeśli nie wyrazisz komuś wyraźnej (według Ustawy: niedomniemanej) zgody na wysyłanie do Ciebie e-maili (nie muszą być koniecznie reklamowe) wchodzących w skład większej wysyłki (czyli np. firma wysyła 10 000 e-maili na adresy które posiada), to wysyłanie ich będzie właśnie rozsyłaniem spamu.
Czy da się walczyć ze spamem?
Mniej lub bardziej skutecznie – można. Oto, na co powinieneś zwrócić uwagę:
- nie podawaj na stronach adresu swojej poczty e-mail w postaci np. ja@serwer.pl. Spamerzy korzystają bowiem z programów, które wędrują po stronach internetowych i wyszukują takich adresów, dodając je potem do ogromnej listy, którą spamer wykorzystuje do rozsyłania swoich śmieci
- zamiast podawać e-mail w formie jak wyżej, pisz na stronach np. ja (małpa) serwer.pl lub ja (tu wstaw małpę) serwer.pl. W ten sposób robot nie rozpozna że to jest adres e-mail (a przynajmniej większość z nich nie rozpozna) i w rezultacie spamu na poczcie będzie mniej.
- nigdy nie odpowiadaj na e-maile spamowe jak i nie klikaj w linki w nich umieszczone. To wyraźmy sygnał dla spamera – „aha, kliknął, czyli używa tej poczty e-mail, wyślę mu potem jeszcze trochę wiadomości”
- jeśli masz swoją stronę www, poproś webmastera o ukrycie Twojego adresu e-mail za pomocą np. języka Java Script. Dla robotów będzie niewidzialny, a dla internautów będzie wyglądał jak każdy e-mail. Możesz też wstawić grafikę z adresem poczty w miejscu gdzie ma się znaleźć.
Jak więc widzisz, Twoja poczta e-mail nie musi być koniecznie wypchana po brzegi spamowymi wiadomościami. Używaj opisanych wyżej porad, a spamu na pewno będzie po jakimś czasie mniej.
Stopka autorska: Spam w poczcie e-mail – http://emarketing.krawczykowski.net.pl/616/co-to-jest-spam-jak-z-nim-walczyc/
Brak komentarzy... bądź pierwszy, dodaj swój komentarz!