Studio nagraniowe w polskich realiach

Jakie są zadania studia nagrań? Czym na codzień zajmują się pracownicy studia nagrań? Jak wygląda ich dzień pracy oraz jaki mamy pożytek z tego, że studia nagraniowe produkują wiele materiałów dźwiękowych.

Reklama

Jak wygląda w polskich warunkach studio nagrań?

studio nagrańStudio nagrań jest to najczęściej dom lub pomieszczenie, które ma bardzo dobrą akustykę oraz zastosowano w nim izolacje dźwiękowe, które maja zapobiegać wdarciu się wszelkich niepotrzebnych dźwięków. Jest wyposażone w konsole, sprzęt do nagrywania, mikrofony itd. Niektóre studia nagraniowe mają na wyposażeniu instrumenty muzyczne: perkusje, gitary oraz wszelkie urządzenia, które są w stanie wytworzyć dźwięk. Kiedyś do tego celu używano piszczałek, dzwonków, trójkątów, szumu wody. Teraz prawie każde studio nagrań dysponuje komputerowymi, cyfrowymi dźwiękami, które może wykorzystać, zmiksować czy połączyć z linią melodyczną czy innym dźwiękiem.

Co wychodzi ze studia nagrań?

Prawdziwe studio muzyczne to takie, które dają wiele możliwości zabawy i pracy z dźwiękiem. Studia nagraniowe przygotowują dźwięk do emisji, zajmują się dubbingiem, nagrywają płyty, podkładają dźwięki do filmów czy reklam. Studio nagrań może także dokonać korekty dźwięku już nagranego, bądź poprawić dźwięk w starych filmach fabularnych i dostosować go do współczesnych standardów. Studio muzyczne często także oferuje swoje usługi online. Jest w stanie przyjąć oraz odesłać poprawiony materiał przez Internet. W dużej mierze zmniejsza to koszta takich korekcji.

Studio nagrań daje olbrzymie możliwości. Sprawia, że dźwięk w reklamie wydaje się być naturalny, dubbing w kreskówce idealnie dopasowany a głos w filmie odpowiednio dopasowany do muzyki. Codziennie w radiu czy telewizji możemy słuchać efekty pracy kilkuset studiów, z których wychodzą materiały dźwiękowe. Dobrze jest posłuchać dobrze zmontowanego materiału dźwiękowego.

Stopka autorska: Studio nagrań – http://www.sonicloftstudio.com.pl

VN:F [1.9.18_1163]
Ocena: 8.0/10 (liczba ocen: 2)


Brak komentarzy... bądź pierwszy, dodaj swój komentarz!

Dodaj komentarz