Samodzielna renowacja lakieru

W większości przypadków renowacja lakieru to kilka podstawowych działań, które powinny zapobiec jego dalszym uszkodzeniom. Można przeprowadzić ją samodzielnie wykorzystując to, co ogólnie dostępne. Warto więc wiedzieć, jak się do tego zabrać.

Reklama

renowacja lakieru

Gdyby z każdym pęknięciem, odpryskiem czy rysą jeździć do wyspecjalizowanych warsztatów, renowacja lakieru byłaby jedną z największych pozycji w budżecie kierowcy. Ile? W przypadku próby doprowadzenia elementu do wyglądu w stu procentach zgodnego z oryginalnym trzeba liczyć się z koniecznością wydania 400-500 zł. Ponieważ jednak wiele drobnych napraw można naprawić samodzielnie, nie ma potrzeby marnowania pieniędzy na fachowców. Żeby jednak mniej zaszkodzić, a więcej pomóc, trzeba poznać kilka podstawowych informacji na temat takiej domowej renowacji.

Papier do czyszczenia

Na początek warto dobrze się przygotować. Zebrać odpowiednie narzędzia, przyrządy i przybory. Dopiero wtedy można myśleć o sprawnym naprawianiu uszkodzeń farby na samochodzie. Dlaczego? Bo renowacja lakieru wymaga skupienia, które nie powinno być przerywane wyjazdami do sklepu. Co więc się przyda?

Na pewno dwa rodzaje papieru. Papier wodny służy przede wszystkim do wyrównywania powierzchni podkładu tuż przed położeniem świeżego lakieru. Powinien mieć grubość od 500 do 800. Ile kosztuje? Niewiele, bo około 2 zł za arkusz. Nieco więcej zapłacić trzeba za drugi rodzaj papieru, którego zakupu wymaga renowacja lakieru. Papier ścierny kosztuje bowiem nawet pięć złotych za metr bieżący. Cena zależy jednak od grubości. Do szlifowania i oczyszczania najbardziej zniszczonych miejsc potrzebny będzie taki o grubości 80. Do dotarcia szpachli przyda się papier gruby na 240, a do oczyszczania rys – 360.

Szpachla i podkład

Co jeszcze się przyda? Z pewnością pasta lekkościerna, dzięki której usunąć można małe i płytkie rysy. Kosztuje nie więcej niż 30 zł. Przed przystąpieniem do pracy dobrze też zaopatrzyć się w rozpuszczalnik i przemywacz. Ten ostatni przyda się do odtłuszczenia elementów przeznaczonych do malowania.

Przy malowaniu niezbędne będą podkład i szpachla. Ta druga służy do uzupełniania ubytków i kosztuje około 30 zł za opakowanie kilogramowe. Podkład natomiast używany jest do stworzenia dobrej powierzchni pod malowanie. Jego koszt to 25 zł. Tam, gdzie renowacja lakieru jest poważna, bez tych dwóch rzeczy nie ma nawet co zaczynać.

Pistolety i lakiery

Żeby rozprowadzić farbę dobrze jest mieć pistolet. Najlepszy – podłączany do kompresora. Dzięki temu urządzeniu można będzie równomiernie rozprowadzić farbę po danym elemencie. Taki pistolet jednak kosztuje. Nawet 300 zł za sztukę.

Do tego oczywiście lakiery. Ale uwaga – warto spisać numer lakieru z tabliczki znamionowej samochodu, żeby nie kupić takiego, który różni się nieco odcieniem. Kto może, powinien wziąć ze sobą malowany element, żeby zyskać sto procent pewności właściwego wyboru.

Zgromadzenie niezbędnych przedmiotów nie daje gwarancji powodzenia. Pomaga jednak i sprawia, że renowacja lakieru przebiega znacznie sprawniej. W końcu przygotowanie to podstawa sukcesu.

VN:F [1.9.18_1163]
Ocena: 0.0/10 (liczba ocen: 0)


Brak komentarzy... bądź pierwszy, dodaj swój komentarz!

Dodaj komentarz