Blog marketing?

Pomysły na zarabianie w sieci pojawiają się i odchodzą. Czasami jakiś pomysł chwyci, jakiś mechanizm się sprawdzi i pozostaje z nami na dłużej, innym razem gine zaś w gąszczu podobnych im pomysłów, które z różnych powodów nie wypaliły i w dalszym ciągu czekają na swoje pięć minut. Pojawiają się wciąż jakieś podejrzane piramidy i pogmatwane programy lojalnościowe, które docelowo mają sprawić, by stosujący je użytkownik prze minimalnym nakładzie pracy szybko zaczął zarabiać. W pełne z pustego się nigdy niczego nie naleje i otrzymywanie wynagrodzenia za zerową pracę jest poza zasięgiem większości ludzi nie pracujących w rządzie, dlatego wszelkie te magiczne sposoby najlepiej jest włożyć między bajki i spojrzeć na sprawę realnym okiem.

Reklama

„Blog marketing”, choć niektórzy preferują bardziej inwazyjną nazwę – „blogvertising”, na zachodzie już dobrze ukorzeniony, u nas pojawia się i znika, co można zaobserwować w zmieniających się ofertach firm pozycjonujących. Na czym polega taki rodzaj marketingu? Chodzi oczywiście o reklamę na zdobywających sobie coraz większą popularność blogach. Coraz więcej z nich posiada tysiące czytelników, a to już bardzo dobra publiczność, do której można dotrzeć z odpowiednim przekazem – zwłaszcza, że to przekaz do konkretnej grupy o konkretnych upodobaniach, a więc bardzo silna reklama.

Na papierze wszystko wygląda więc pięknie – bloger reklamuje produkt, dostaje za to pieniądze i wszyscy w efekcie są szczęśliwi. Czy tak to wygląda w praktyce? Niestety, nie do końca. Do chętnych do współpracy blogerów trzeba najpierw dotrzeć – co pomimo ogólnej liczby blogujących wcale nie jest takie proste. Wszystko staje się niebezpiecznie czasochłonne, a przez co graniczące z nieopłacalnością. Kwestie finansowe są też często kością niezgody w kontaktach z blogerami o zbyt wysokich wymaganiach (lub nie mających pojęcia, jakie wymagania są realne). Dlatego temat ten traktowany był dotychczas z różnym stopniem zainteresowania, jednak jako forma reklamy w internecie nigdy nie zgasł zupełnie.

Teraz za blog marketing biorą się firmy, które na reklamie w internecie wyrosły – agencje SEO. Do blogerów podchodzi się w sposób bardziej zorganizowany, stopniowo poznając ich i pogłębiając współpracę z nimi. Klient (sklep, producent i tak dalej) zainteresowany taką formą reklamy zgłasza się do agencji z określonym budżetem, a jej pracownicy zaczynają negocjacje z blogerami. Czy ten system się sprawdzi? Przyszłość okaże, ale jedno jest pewne – w blogerach drzemie wielka siła i z całą pewnością nie zostanie ona zignorowana. Trzeba tylko znaleźć dobre sposoby na pokierowanie nią.

Stopka autorska: Blog marketing – http://traffictrends.pl/blog-marketing

VN:F [1.9.18_1163]
Ocena: 0.0/10 (liczba ocen: 0)


Brak komentarzy... bądź pierwszy, dodaj swój komentarz!

Dodaj komentarz