Narzędzia Google

Google oprócz usług takich jak Gmail, czy Tłumacz on-line udostępnia swoim użytkownikom również wiele innych ciekawych narzędzi, która ułatwiają pracę webmasterom oraz specjalistom od SEO. Do grona tych narzędzi należy takie przydatne oprogramowania internetowe jak Google Analytics, Webmaster oraz AdWords.

Reklama

googleUsługa Analytics to oprogramowanie od Google, którego celem jest zbieranie statystyk witryny, które są bardzo szczegółowe. Oprócz ilości odwiedzin i wyświetleń strony w wyszukiwarce, możemy dzięki Google Analytics sprawdzić także najchętniej odwiedzane podstrony, czas spędzony przez użytkowników na danej podstronie, a nawet skąd pochodzi najwięcej użytkowników odwiedzanych naszą stronę. Narzędzie Google Analytics ma ogromne możliwości, które przydają się zwłaszcza podczas pozycjonowania strony, ponieważ możemy sprawdzić jakie frazy prowadzą najczęściej do naszej strony oraz z jakich witryn najczęściej trafiają na nią. Analytics ma wiele innych funkcji, które pozwolą nam zaplanować ruchy marketingowe, a także opracowanie nowej oferty stworzonej według zapotrzebowania jakie będą deklarować internauci poprzez swoje odwiedziny poszczególnych podstron.

Równie przydatnym narzędziem jest Google Webmaster, czyli oprogramowanie dla webmasterów, które pozwala na analizę treści strony, struktury linków wewnętrznych strony, błędów indeksowania, a także linków wskazujących na naszą witrynę. Google Webmater pozwala także na dodanie mapy strony, co ułatwia robotom wyszukiwarki Google indeksowanie podstron, a także sprawdzenie szybkości ładowania się strony, która nie jest obojętna użytkownikom globalnej sieci. Dodatkowo, aby zwiększyć funkcjonalności narzędzia dla Webmasterów od Google możemy je połączyć w prosty sposób z Google Analytics, co znacznie ułatwi nam pozycjonowanie strony www.

Pomocnym dla specjalistów SEM narzędziem jest również Google AdWords, czyli oprogramowanie do tworzenia oraz zarządzania kampaniami linków sponsorowanych w wyświetlanych w wyszukiwarce Google. Narzędzie to podobnie jak Google Webmaster możemy połączyć z pozostałymi narzędziami, ale w odróżnieniu od Analytics oraz Webmaster, Google AdWords jest usługą płatną, a opłata pobierana jest za kliknięcie w nasz link sponsorowany. Koszt takiego kliknięcia jest odejmowany od wpłaconej na konto Google kwoty, a jego wysokość zależna jest od popularności danego słowa kluczowego wśród konkurencji. Usługa AdWords to idealne rozwiązanie do analizy popularności słów kluczowych, którą możemy dokonać sprawdzając popularność naszej kampanii na poszczególne słowa, co ułatwi późniejsze pozycjonowanie witryny już tradycyjnymi metodami.

Google udostępniając użytkownikom powyższe narzędzia dba o to by tworzone strony www były optymalne pod względem SEO, a webmasterzy mogli na bieżąco analizować swoje działania, które mają wpływać na najważniejszy produkt firmy Google, czyli wyszukiwarkę internetową.

Stopka autorska: pozycjonowaniehttp://www.webpiksel.pl/pozycjonowanie-www.html

VN:F [1.9.18_1163]
Ocena: 0.0/10 (liczba ocen: 0)


Brak komentarzy... bądź pierwszy, dodaj swój komentarz!

Dodaj komentarz