Jak kupować regały sklepowe?

Odpowiednie regały sklepowe powinny być dopasowane do samego sklepu. Pytanie, które pojawia się w tym miejscu brzmi: jak się za to zabrać? Oto odpowiedź.

Reklama

W przypadku sklepu najważniejsze jest zgranie idei przewodniej firmy z tym, co znajdzie się w placówce handlowej. Żeby to zrobić, trzeba uwzględnić kilka czynników. Takich, które pozwolą dopasować wyposażenie sklepu do strategii marketingowej.

Wielkość regałów: komu wielkie, komu mniejsze

Ma znaczenie. W zależności od rodzaju sklepu regały mogą być różnych rozmiarów. Ich dobór zależy od kilku czynników. Najważniejszym jest rodzaj asortymentu. Kto sprzedaje produkty opakowane w duże pudła, wybierze regały sklepowe o większym rozmiarze.

Regały z towarami Tyle, że czai się tu mała pułapka. Duże regały zabierają dużo miejsca. Jeśli właściciel pozycjonuje sklep jako miejsce nieco wyższej klasy, powinien pamiętać o tym, że wiąże się to z koniecznością zapewnienia większej przestrzeni. Ciasnota odbierana jest negatywnie. Trzeba też wziąć pod uwagę ilość asortymentu w ofercie. Im jest bogatsza, tym regały powinny być pojemniejsze. Co nie znaczy – większe.

Typ regałów: dopasowane do potrzeb i strategii

Tu właśnie pojawia się kwestia tego, jakiego typu regały sklepowe powinny znaleźć się w placówce, żeby wpisać się w strategię marketingową i wizerunkową. Od tego zależy, jak będą prezentowały się na nich poszczególne produkty.

Przykładowo, wysokie i głębokie regały sklepowe sprawdzają się tam, gdzie obrót towarem jest duży i gdzie klienci kupują duże ilości produktów. Z kolei płytsze i mniejsze są lepsze do prezentacji produktów z wyższej półki.

Ekspozycje sklepowe Zupełnie inne regały sklepowe trzeba wybrać wtedy, gdy chodzi o planowanie przestrzeni promocyjnych. Albo takie, które staną tuż przy kasie, prezentując wybrane produkty.

Wygląd regałów: jak cię widzą, tak kupują

Tanie regały wyglądają jak… tanie regały sklepowe. A to przyczynia się do tego, że cały sklep postrzegany jest jako tani. Wybór ten będzie więc oczywisty dla tych, którzy za główną cechę swojej oferty uznają niskie ceny. Jednak byłby błędem, gdyby chodziło o sklep z towarami z wyższej półki.

Wygląd regałów jest więc bardzo ważny dla kreowania wizerunku sklepu. Należy o tym pamiętać, ponieważ błąd na tym etapie może przełożyć się na opinie klientów. A te – w ostatecznym rozrachunku, na niższą sprzedaż. A to nie jest przecież celem, który chcieliby osiągnąć właściciele sklepów.

Ich jakość i cena: dobre musi kosztować, inaczej się nie da

I znowu to samo. Wysokiej jakości regały sklepowe nie będą tanie. O tym trzeba pamiętać i brać to pod uwagę. Będą miały jednak inne zalety, takie jak choćby wysoką trwałość. To ważne, ponieważ w przeciwnym razie trzeba będzie wydawać pieniądze albo na naprawy albo na wymianę zużytych elementów wyposażenia.

Jakość regałów ma też znaczenie dla wizerunku sklepu. Znowu wracamy do kwestii omawianej powyżej. Im gorsze regały sklepowe, tym gorszy wizerunek placówki handlowej. Czasem taka strategia może przynosić rezultaty, innym jednak razem – i takich sytuacji jest większość – będą problemem.

Rozstawienie regałów: zgodnie z przyjętymi założeniami

Także samo rozstawienie regałów powinno uwzględniać wymagania dotyczące skutecznej sprzedaży. Chodzi o to, żeby ustawić je w sposób, który będzie wspierał działania marketingowe. Odpowiednio dobrać wielkość, a także ustalić niezbędne szerokości przestrzeni między nimi.

Widać wyraźnie, że kupno wyposażenia sklepowego wymaga więcej wysiłku niż mogłoby się pozornie wydawać. Warto jednak zgłębić temat i dostosować regały sklepowe do potrzeb strategii marketingowej. Dzięki temu będą ją wspierały, zamiast sabotować, jak mogłoby być w innym wypadku.

VN:F [1.9.18_1163]
Ocena: 8.0/10 (liczba ocen: 1)


Brak komentarzy... bądź pierwszy, dodaj swój komentarz!

Dodaj komentarz