Jak złożyć reklamację nieudanej wycieczki?

Przed wykupem wycieczki należy dobrze przyjrzeć się wybranemu touroperatorowi, by mieć pewność, że jest to rzetelna firma z dobrą kondycją finansową. Jest to wręcz obowiązek każdego potencjalnego klienta, gdyż dane dotyczące biur podróży są ogólnodostępne. Należy po pierwsze upewnić się, że biuro działa legalnie, po drugie – sprawdzić czy nie popadło w długi.

Reklama

plażaWarto wiedzieć, jak sprawdzić biuro podróży nie tylko pod względem uczciwości i wypłacalności, ale też jakości oferowanych usług. W tym celu warto poszukać na forach internetowych aktualnych komentarzy innych konsumentów dotyczących organizowanych przez touroperatora wyjazdów.

Jeżeli mimo pozytywnych opinii innych klientów biuro podróży nie spełniło naszych oczekiwań lub to, co znajdowało się na umowie bądź w ulotce nie zgadza się z tym, co zostaliśmy po przyjeździe na miejsce, to mamy prawo do złożenia reklamacji. Reklamacja (słuszna) najczęściej zakończy się zwrotem części kosztów wycieczki lub nawet całości w sytuacji, gdy uchybień było więcej. Ważny jest fakt, iż na złożenie skargi mamy 30 dni od zakończenia wycieczki, czyli od powrotu do kraju. Najlepiej jednak skargę złożyć od razu – do opiekuna wycieczki.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przypomina że, niedotrzymanie zobowiązań zawartych w umowie (w tym tych dotyczących zakwaterowania, wyżywienia czy programu zwiedzania) jest podstawą do zaskarżenie wykupionej wycieczki. Najczęstsze skargi dotyczą braku WiFi w hotelu, nagłej zmiany planu wycieczki przez co pominięte zostały niektóre obiecane wcześniej atrakcje, zakwaterowania w hotelu o niższym standardzie. Pojawiają się tez skargi na to, że wbrew informacjom z folderów w hotelu nie było windy, pokoje były znacznie mniejsze, a wykupiona opcja all inclusive w ogóle nie znajduje się w ofercie hotelu.

W takich wypadkach nie pozostaje nic innego jak tylko złożenie reklamacji. Można zrobić to u organizatora, nie ma jednak określonego gotowego wzoru takiej skargi. Reklamacja musi zawierać dane osobowe konsumenta, dane biura podróży, dokładny opis zastrzeżeń i problemów, najlepiej uzupełniony o dokumentacje zdjęciową bądź filmową. Na koniec konsument powinien przedstawić swoje żądania.

Maksymalny limit odszkodowania określają przepisy. Co istotne żadne ograniczenia wysokości odszkodowania nie mogą być stosowane w przypadku, gdy przez zmiany organizatora ucierpiało nasze zdrowie. Warto też w takich wypadkach wspomóc się tzw. Tabelą Frankfurcką.

Jeżeli uważamy, że urlop nieudany z winy biura podróży wcale nie sprawił, że wypoczęliśmy, możemy się domagać dodatkowego odszkodowania na drodze cywilnej. Orzecznictwo sądowe stanowi, iż za zmarnowany urlop również należy się rekompensata.

Gdy wniesiona skarga zostanie odrzucona, można jeszcze zwrócić się o bezpłatną pomoc do powiatowego rzecznika konsumentów. To on zadecyduje, czy reklamacja jest słuszna czy też nie.

Stopka autorska: jak sprawdzić biuro podróży – http://e-prawnik.pl/wiadomosci/informacje/jak-sprawdzic-biuro-podrozy-1.html

VN:F [1.9.18_1163]
Ocena: 5.5/10 (liczba ocen: 2)


Brak komentarzy... bądź pierwszy, dodaj swój komentarz!

Dodaj komentarz