Własna działalność gospodarcza – co można wrzucić w koszty?

Prowadzenie działalności gospodarczej wiąże się z nieustannym poszukiwaniem rozwiązań, które mogą zagwarantować, że firma więcej zarobi. Między innymi w toku prowadzonej przez siebie działalności wiele osób decyduje się na to, by pewne wydatki wrzucać w koszty, tak by można było je odliczać w czasie rozliczeń z Urzędem Skarbowym. W związku z tym powstają nawet poradniki w jaki sposób prowadzić działalność gospodarczą, by wszelkie możliwe wydatki wrzucać w koszty i tym samym obniżać koszt prowadzenia działalności.

Reklama

Założeniem wrzucania wydatków w koszty jest obniżanie zobowiązania w stosunku do Urzędu Skarbowego z tytułu podatku dochodowego. Jest to proceder powszechnie wykorzystywany przez wszystkie firmy i zgodny z prawem, dlatego nie można mu rzeczywistości nic zarzucić. Dzięki tak zaoszczędzonym pieniądzom można środki finansowe przeznaczyć na inne wydatki, które pozwolą rozwijać firmę.

Zasadniczo do kosztów wrzuca się wszelkie wydatki, które ponoszone są w związku z prowadzoną działalnością i stanowią wydatki firmy, np. na oprogramowanie do wystawiania faktur. Kwestią najważniejszą jest udowodnienie, że ponoszone wydatki mają bezpośredni wpływ na możliwość prowadzenia przedsiębiorstwa.

W koszty wrzucać możemy więc wszystko to co bezpośrednio pozwala nam prowadzić firmę. Warto również wspomnieć, że zakładając firmę często wykorzystywany jest do pracy prywatny sprzęt, by obniżyć zobowiązania na samym początku działalności. W takim przypadku również taki prywatny sprzęt może zostać wliczony do kosztów firmowych.

W koszty wrzucić można również wydatki związane z edukacją zarówno swoją jak i swoich pracowników. W przypadku własnej edukacji konieczne będzie wykazanie, że ma ona znaczenie dla prowadzonej działalności gospodarczej i tematycznie pozostaje z nią w związku.

Koszty mogą stanowić również wydatki mieszkaniowe. W takim przypadku wystarczy wydzielić jeden pokój z mieszkania na rzecz prowadzonej działalności. Można przygotować tam zakładowe biuro a nawet miejsce nazywane jako archiwum, by część wydatków na mieszkanie wrzucić w koszty.

W koszty można oczywiście wrzucać wszelkie wydatki związane z podróżami, które mają bezpośredni wpływ na kontakty handlowe czy też rozwój firmy. Do kosztów powszechnie zalicza się wszelkie artykuły biurowe, telefony, komputery czy samochody, które stanowią majątek firmy i są wykorzystywane w czasie pracy.

Najważniejsze jest więc nie to co wrzuca się w koszty, ale jak się to robi. Kwestią naczelną jest bowiem wyjaśnienie, że koszty rzeczywiście mają związek z prowadzoną działalnością.

Stopka autorska: oprogramowanie do wystawiania faktur.http://www.mega-tech.com.pl/programy-do-faktur.html

VN:F [1.9.18_1163]
Ocena: 0.0/10 (liczba ocen: 0)


Brak komentarzy... bądź pierwszy, dodaj swój komentarz!

Dodaj komentarz