Miejsca, do których wracamy, czyli jak zwabić klienta

punty usługowe

źródło: sxc.hu

Bary, restauracje, salony kosmetyczne, studia tatuażu i wiele innych punktów usługowych to miejsca, które w pewien sposób mają podnosić standard naszego życia, ale także być odpowiedzią na oczekiwania, jakie pojawiają się wśród naszych wymagań rynkowych. Sprawia to, że z każdym dniem, niczym grzyby po deszczu pojawiają się nowe, inne znikają bezpowrotnie – bowiem tylko od pomysłowości ich właścicieli zależy, czy klienci będą napływać – a w przypadku ich braku miejsce będzie świecić pustkami. Specyficzny klimat miejsca, miła obsługa czy ciekawe promocje sprawiają, że na wieczorny wypad z przyjaciółmi wybierzemy tę pizzerię, a nie inną; babski wieczór spędzamy raczej w przytulnej kawiarni, niż zadymionym barze, a na kolację biznesową wybieramy się do eleganckiej restauracji serwującej wyszukane i odpowiednio drogie dania.

Reklama

Pewna oprawa staje się dla wielu miejsc czynnikiem przyciągającym tłumy. Niepowtarzalne wnętrza stają się magnesem skłaniającym do ponownego odwiedzenia danego miejsca, jednak mogą być także czynnikiem, który niektóre osoby będzie odpychał. Bibliofil i skryty indywidualista jak ryby w wodzie poczują się w kawiarni, która oprócz serwowania aromatycznej kawy zachęci do zaczytania się w porozkładanych wszędzie książkach, natomiast dyskomfort mogą odczuwać w pubach, które wieczorami przyciągają rozentuzjazmowane tłumy koncertami na żywo – tutaj z kolei wyśmienicie odnajdą cię otwarci ekstrawertycy.

Właściciele punktów usługowych często starają się je urządzić w sposób niekonwencjonalny, jednak ważne staje się także dość szerokie dostosowanie do rynku – kolejna restauracja, czy kawiarnia musi w pewien sposób zaciekawić klientów, sprawić że wybiorą właśnie ją , rezygnując z miejsc które są już dla nich znajome. Koncepcji jest wiele, pojawiają się miejsca w bardzo nowoczesnym minimalistycznym stylu, ale także takie wnętrza które przywołują na myśl lata sześćdziesiąte czy siedemdziesiąte – zachęcające niezwykle poruszającą muzyką, pięknem, życiem w zupełnie innym tempie…  Gdy naszą grupą docelową stają się osoby młode ważne staje się wpasowanie się w pewną niezależność, wolność, ukazywanie możliwości. Organizowanie wieczorków karaoke, wieczorki poetyckie, czy spotkania ze znanymi autorami to także bardzo ciekawa forma promocji miejsc dbających o swoją renomę.

Aby dany punkt usługowy mógł święcić triumfy koniecznością staje się dość szeroko rozumiany biznesplan, zaskakiwanie rynku kolejnym nietuzinkowym rozwiązaniem, wiele czynników w naszym świecie się zmienia, wiele potrzeb ulega pewnej dewaluacji, dlatego też pewne dostosowanie stanowi o sukcesie lub porażce z kretesem.

Stopka autorska: Artykuł napisany dzięki pomocy specjalistów z serwisu www.regimentgniezno.pl

VN:F [1.9.18_1163]
Ocena: 10.0/10 (liczba ocen: 1)


Brak komentarzy... bądź pierwszy, dodaj swój komentarz!

Dodaj komentarz