Promocja firmy w Internecie, poprzez strony internetowe

Dziś Internet stanowi jedno z najbardziej wpływowych medium na świecie, dlatego też chętnie jest wykorzystywany przez agencje interaktywne oraz firmy do reklamy na szeroką skalę. Najczęstszą formą promocji w Internecie są obecnie firmowe strony internetowe, które zawierają kompleksową ofertę przedsiębiorstwa, aktualne promocje, a także mechanizmy bezpośredniego kontaktu z klientem, takie jak newslettery, formularze kontaktowe, czy też chaty online.

Reklama

adres urlWszystkie powyższe rozwiązania oraz elementy to koszt od kilkuset do kilku tysięcy złotych, w zależności od tego czy zdecydujemy się oprzeć naszą witrynę internetową na dedykowany, pisanym od podstaw systemie zarządzania treścią, czy też zdecydujemy się wykorzystać istniejące na rynku rozwiązania takie jak CMS WordPress, Joomla, czy Drupla. Bez względu na wybór rozwiązania strony www to jedna z tańszych form reklamy, która za maksymalnie kilka tysięcy złotych zapewnia kilka milionów potencjalnych odbiorców z całego świata.

Jednak promocja firmy w Internecie to nie tylko tworzenie stron internetowych, to także zapewnianie im odpowiedniej ilości odwiedzin, które zagwarantować mogą takie działania jak pozycjonowanie, czy też linki sponsorowane Google AdWords. W przypadku pozycjonowania do czynienia mamy z procesami SEO, których głównym zadaniem jest popularyzacja strony internetowej w wyszukiwarce www na wybrane słowa kluczowe. Słowa te to nic innego niż frazy wpisywane w wyszukiwarkę, które jednoznacznie mają wskazywać właśnie na pozycjonowaną witrynę. Skuteczne pozycjonowanie powinno zakończyć się pierwszą pozycją danej strony www w indeksie wyszukiwarki.

Zupełnie inne zadanie staje przed linkami sponsorowanymi Google AdWords, które w przeciwności do pozycjonowania nie są trwałą promocją, a jej długość zależna jest od budżetu przeznaczonego na kampanię. W przypadku Google AdWords linki wyświetlane są w górnej i bocznej części wyszukiwarki, przez co są bardzo dobrze widoczne dla korzystających z wyszukiwarki użytkowników. Wyświetlanie reklam jest całkowicie bezpłatne, a budżet obciążany jest dopiero w momencie kliknięcia na link sponsorowany, którego koszt zależny jest od popularności danego słowa kluczowe i może wahać się od kilkudziesięciu groszy do kilku złotych za kliknięcie.

Równie popularną formą promocji są w ostatnim czasie portale społecznościowe, na których coraz częściej firmy tworzą swoje profile, na których pozyskują znajomych i fanów, którym następnie prezentują aktualną ofertę i promocję.

Bez względu na wybraną formę promocji, inwestycja w reklamę internetową to trafne posunięcie, które jak pokazują liczne badania rynku reklamowego zwraca się już po kilku miesiącach od rozpoczęcia kampanii promocyjnej w globalnej sieci.

Stopka autorska: strony www – http://www.webpiksel.pl

VN:F [1.9.18_1163]
Ocena: 0.0/10 (liczba ocen: 0)


Brak komentarzy... bądź pierwszy, dodaj swój komentarz!

Dodaj komentarz