Jak wybrać dobrego pozycjonera?

Pozycjonowanie to nie przelewki. A żeby wybrać rozsądnie, warto zainteresować się portfolio pozycjonera. Skuteczne pozycjonowanie wymaga czasem odrobiny wysiłku, bo nie każda firma prezentuje portfolio na stronie głównej. Często stosowaną praktyką jest portfolio działające trochę jak zaplecze internetowe, bo nie na darmo mówi się, że pozycjonera poznaje się po jego zapleczu.

Reklama

Święta racja, bo jeśli ktoś oferuje skuteczne pozycjonowanie to powinien sam też pozycjonować własną witrynę zgodnie z zasadami, jakie oferuje klientom. Sprawdzenie pozycjonera może zresztą odbywać się na wiele sposobów. Pierwszy, najstarszy i najskuteczniejszy to rozmowa z pozycjonerem. Nawet jeśli firma nie ma biura to przecież ma jakichś pracowników, którzy mogą umówić się na spotkanie z klientem, przedstawić dotychczasowe dokonania, omówić strategię, wyjaśnić czy odpowiedzieć na pytania. Bo jeśli nikt nie znajduje nawet na to czasu to z cała pewnością nie znajdzie też czasu na skuteczne pozycjonowanie.

sprawdź pozycjoneraDrugą opcją jest wspomniane wcześniej przebadanie portfolio i zaplecza. Wiem ile to daje, ale wiem też, że czasem ma się wrażenie, że portfolio jest wykonane wyłącznie pod publiczkę. Oczywiście, że zawsze jego zadaniem jest prezentacja zalet pozycjonera, ale jeśli umieszczone są na nim odautorskie komentarze, opisy technologii czy choćby czas, jaki pozycjoner włożył w wykonanie każdego zadania to jest to z jednej strony informacja cenna sama w sobie, z drugiej natomiast ilość tekstu na tyle duża, że pozwala ocenić język pozycjonera.

Jest też trzeci sposób, najbardziej czasochłonny, ale często najbardziej efektywny: znalezienie klientów danej firmy. Oni oczywiście swoich zapleczy nie będą pokazywać, bo to nielogiczne i nierozsądne, ale mogą opowiedzieć o kontakcie z pozycjonerem, uwagach, jakie do niego mieli i jak pozycjoner się do tych uwag ustosunkował. Skuteczne pozycjonowanie zostawia ślad nie tylko w sieci i budżecie, ale także w pamięci klientów. To przecież usługa jak każda inna- lubimy korzystać z usług dobrych firm, lubimy sprawdzać ponownie oferty, które raz nam się przydały.

Idąc tym tropem można znaleźć naprawdę rzetelną firmę, która często sama nie siedzi na szczycie wyszukiwarek, ale tak to już jest, że małe firmy nie zawsze mają czas na pozycjonowanie swoich stron, za to strony klientów świadczą za nie. Pozycjoner podpisuje się pod swoją pracą i to ona, bardziej niż firmowa witryna, ma być jego wizytówką.

Stopka autorska: skuteczne pozycjonowanie – http://zrobione.pozycjaplus.pl

VN:F [1.9.18_1163]
Ocena: 0.0/10 (liczba ocen: 0)


Brak komentarzy... bądź pierwszy, dodaj swój komentarz!

Dodaj komentarz